Teka-Teki Bahagian 2


Kali ni aku tambah lagi soalan teka-teki yang memeningkan kepala...

SOALAN:


1. burung aper kaki dier kat kaki, sayap dier kat kaki, paruh dier kat kaki, mata dier pun kat kaki?

2.  Mengapa alim ulama kata babi boleh makan, telur tak boleh? ?

3. ulat gonggok ader 100 kaki, tiap kali die belok kaki die tinggal 99.. Knape eh..??

4. Ade 10 burung hinggap atas satu dahan, pemburu tembak kene 2 ekor. Beraper burung yg tinggal ?

5. Kenapa superman pakai baju ketat ?

6. Jilat-jilat bila dah basah baru cucuk, jilat-jilat bila dah basah baru cucuk. Ape tu..??

7. Banyak-banyak bas, bas apa yang pandai?

8. Banyak-banyak mi, mi apa yang boleh makan ngan ais?

9. Kenapa anjing kencing angkat sebelah kaki?

10. Mana lagi tua, motorsikal ke kereta?

11. Kangkang peluk, kangkag peluk, bila dah dekat climax pegang buah

12. Bagaimana nak bezakan ikan betina ngan ikan jantan?

13. Kalau makan isi, buang kulit. Kalau makan kulit, buang apa?

14. Kalau kat tangan, jam tangan,.. kalau kat dinding, jam dinding.. kalau kat dahi, jam apa?

15. Beza Burung dgn Unta?

16. Potong panjang, tak potong pun panjang?

17.Apakah satu huruf rumi dan satu huruf jawi bila dicantumkan menjadi satu perkataan (benda)?



18. Nampak dibawah cari di atas?

19. Apa perbezaan lampu stadium ngan lampu bilik ?

20. Apa binatang, badan kecik macam semut tapi mata besar "bulb" mentol ?

21. Ahmad bin Abu, kambing bin apa?





JAWAPAN:

  1. (burung kena pijak)
  2. (Sebab babi ada mulut )
  3. (1 kaki beri signal belok)
  4. (10 burung, die tembak ekor aje, tak tembak burung)
  5. ( sebab baju dia sais "S" )
  6. (masuk benang dlm jarum)
  7. (bas sekolah)
  8. (milo ais)
  9. ( kalau die angkat sume kaki, die jatuh lerr)
  10. (motor sebab motor pakai tongkat)
  11. (Org panjat pokok kelapa)
  12. (Ikan betina – ikan duyong, Ikan jantan- ikan bakar.. mane ade pompuan name bakar)
  13. ( buang tebiat)
  14. ( jambul)
  15. (Unta ada burung , tapi burung tak ada unta)
  16. (kacang panjang)
  17. Huruf rumi "T" huruf jawi "lam" - Tilam
  18. ( bumbung bocor)
  19. ( lampu stadium dibukak bile start game.. lampu bilik ditutup bile start 'game')
  20. (semut mata bengkak)
  21. ( kambing binATANG)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...