Karya Zint Gempak semakin merepek-meraban...







Beberapa hari lepas , aku terjumpe komik novel terbaru karya Zint Gempak.. Aku belek-belek dan terus membaca hingga ke helaian terakhir .Untuk pengetahuan korang, Zint merupakan antara nama termasyhur satu ketika dahulu dalam arena dunia komik. Bagi sesiapa yang tak mengenali Zint Gempak boleh klik disini. Komik novel UNDER18 antara karya terbaik daripada beliau dan menjadi topik utama bagi para pengemar komik Malaysia. Berbalek pada karya Si Penjual Aiskrim walaupun lukisan nampak masih utuh dan sempoi. Tapi jalan ceritanya memang merepek-meraban.. Lawak yang dibawa pula terlalu kebudak-budakan dan berfantasi... Kalau dulu aku boleh bagi "5bintang" untuk karya komik UNDER18... Untuk karya Si Penjual Aiskrim nak bagi "Tahi Bintang" pun payah... Tak mencapai standard yang diperakui... Mungkin Zint dah penat berkarya hingga ketandusan idea yang power... Aku rase  korang tak percaya ape yang aku taip ni.. Korang baca lah sendiri komik Si Penjual Aiskrim... Baru korang tahu... (cehhh...promote nampak...) Takat tu jer lar aku nak kritik... simple jer kan... hahahaha...

p/s:Walau ape pun... HIDUP ZINT.. SEMOGA AURA KEHEBATAN ANDA MENYINAR KEMBALI...



4 comments:

  1. lama dah xfollow komik tempatan neh
    last beli g3

    ReplyDelete
  2. whatever pun...zint is da best.. komik dy sgt cool.. si penjual is just an experiment mybe

    ReplyDelete
  3. aku paling suke 2 dudes ngan 2 dudes for life..mmg pecah perut baca komik tuh

    ReplyDelete
  4. ce bace under 18 elite.... lagi gempak dri sume novel grafik yg prnah die kluarkan aq bagi 5 star la ...

    ReplyDelete


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...